sobota, 10 marca 2018

Śniadanie mistrzów - letnia owsianka na pocieszenie

Czy mówiłam Wam już że weekendowe śniadania należy odpowiednio celebrować? A co tam, nawet jeśli mówiłam, to powiem jeszcze raz: należy odpowiednio celebrować weekendowe śniadania! To jedyne dwa dni w tygodniu, kiedy możemy niespiesznie porozmawiać, wspólnie wypić kawę/herbatę/wodę z cytryną (powinno się pić dla zdrowotności) i po prostu cieszyć się towarzystwem swoim, jak i pysznego jedzenia. Nie mówię, że na stół powinien wjechać teraz szampan z truskawkami i kawior, ale skoro mamy trochę więcej czasu warto się postarać. Dlatego co jakiś czas będę wrzucała Wam inspiracje na pyszne weekendowe śniadania :)

Mistrzowska owsianka Małgorzaty vel Bulejowskiej: wspomnienie lata
Widzę po zdjęciach i opisach, że wszyscy CHCĄ już wiosny, a ona się ociąga i zabalowała gdzieś w odległej krainie. 
Ja sama dopiero wróciłam z zimowego urlopu i teraz również jej wyczekuję. Dzisiejszy pomysł na śniadanie to letnia sielanka w polu skąpanym słodkimi owocami (poetycznie zabrzmiało). Oczywiście możecie użyć zupełnie innych dodatków, pozostawiam Waszej decyzji.

Składniki na dwie porcje*:

10 łyżek płatków owsianych
2 szklanka mleka (możesz użyć roślinnego)
2 łyżka wirków kokosowych + szczypta do posypania z wierzchu
8 mrożone truskawki
6 mrożone maliny
miód do polania
opcjonalnie łyżeczka cukru
*powiększaj lub pomniejszaj proporcjonalnie, na jedną porcję potrzebujesz połowy składników, ale na upartego wystarczy też dla dwóch osób (zależy jak bardzo jesteście głodni) ;)

Przygotowanie:
Owsiankę wsyp do rondelka z zimnym mlekiem, dodaj cukier i gotuj aż mleko zacznie bomblować. W tym czasie włóż truskawki do mikrofali na kilka sekund, aby się rozmroziły. Wiórki kokosowe oraz truskawki dodaj do gotującej się owsianki i zmniejsz ogień.  Gotuj powoli, aż do uzyskania pożądanej konsystencji, ja akurat lubię gęstą. Jeśli nie chcesz przypalić garnka, pamiętaj aby często w nim mieszać ;) Bardzo często po dodaniu owoców po prostu zdejmuję garnek z palnika i zostawiam na 10 minut pod przykryciem, aby dodatkowo zgęstniała. Gotową owsiankę włóż do dwóch miseczek, ułóż zamrożone maliny, posyp szczyptą wiórków kokosowych i polej miodem. 
Mniami!
Lubisz owsianki, albo ogólnie śniadania na ciepło? 
Co wcinasz najchętniej w powolne weekendowe poranki?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz